کلاس های به روز

 

 

عناوین کلاس های سال ۱۳۹۰

برای بیشتر داشتن، باید نخست بیشتر دانست. گوته

 

 

مهارت های زندگی

اجرا به صورت گروهی ،خصوصی،مشاوره
و اموزش آنلاین

مهارت های زندگی  ، توانایی‌های روانی و اجتماعی  هستند که افراد را قادر می‌سازند تا به طور موثری با مقتضیات و چالش های زندگی روزمره مقابله کنند. آموزش مهارت‌ها موجب ارتقای رشد شخصی و اجتماعی، محافظت ازحقوق انسانی و پیشگیری از مشکلات روانی ـ  اجتماعی می‌شود. ما در این دوره با مهارت هایی از جمله مهارت های خودآگاهی، رفتار قاطعانه، ارتباط موثر، حل خلاق مساله و تصمیم گیری، تفکر انتقادی، کنترل اضطراب، کنترل خشم، ، تفکر خلاق ، مدیریت زمان ، تفکر مثبت و شاد زیستن آشنا می‌شویم.

 

مهارت‌های قبل از ازدواج

اجرا به صورت گروهی،خصوصی ،مشاوره و آموزش آنلاین

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات تمام زندگی است . در جامعه کنونی ،‌ازدواج نیاز به آموزش دارد. والدین و اطرافیان  ما به دلیل ساده تر بودن زندگی ، آموزش مورد نیاز خود را از محیط دریافت می‌نمودند اما در دنیای جدید و دایم التغیر و تحول فعلی ، با رسوم بسیار مختلف و برخی اوقات حتی اضمحلال رسوم سنتی  با وجود زمان اندکی که اعضای خانواده با هم هستند ، ما نیاز داریم که برای ازدواج آموزش ببینیم و درباره آن یاد بگیریم. در این دوره ما مروری خواهیم داشت بر مباحث، عناوین و مهارت هایی که توجه به آنان می تواند ما را در شروعی عاقلانه برای شناخت آمادگی های خویشتن برای شروع زندگی مشترک و انتخاب همسر مناسب یاری نماید.

 

فرزند پروری

(کودکان پیش‌دبستانی)

اجرا به صورت گروهی

 

” در دارایی یک جامعه، کودکان گرانبهاترین گنجینه اند، زیرااطفال امید و ضامن آینده اند. کودکان حامل بذرهایی هستند که خصوصیات جامعه ی فردا را در بردارد؛ خصوصیاتی که بیشتر در اثررفتاربزرگسالان یادراثرقصور و کوتاهی آنان شکل می پذیرد. کودکان اماناتی هستندکه هرجامعه ای که آن هارا نادیده گیرد، ازترقی وتعالی بازخواهد ماند” . در این دوره با هم مروری خواهیم داشت بر اصول و روش های علمی نحوه برخورد با کودک و راهکارهای اصولی جهت تربیت و پرورش صحیح کودک در خانواده ها با استفاده از منابع علمی معتبر موجود .  عناوینی از جمله :

اصول اولیه‌ی رفتار با کودک
چگونگی ایجاد انضباط در رفتار کودک
چگونگی گفتگو با کودک و جلب مشارکت او
آشنایی با ویژگی‌های کودک از ابعاد جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی، رشد زبان و خلاقیت ،
ایجاد محیط مناسب برای رشد همه‌جانبه‌ی کودک
نقش بازی و قصه‌گویی در تفکر کودک و رشد همه جانبه‌ی کودک

ارتباط والدین و نوجوان

اجرا به صورت گروهی ،خصوصی
و اموزش آنلاین

 

امروزه ارتباط با نوجوانان به منظور تربیت و تعلیم مناسب آنان امریست لازم و حتمی. که نیاز به کسب دانش و مهارت های لازم دارد در این دوره آموزشی والدین با موضوعاتی از جمله : عوامل موثر بر تربیت،تربیت در گذشته و حال،چگونه والدین قاطعی باشیم؟، رشد جسمی،ذهنی، اجتماعی،عاطفی در دوره نوجوانی،‌شرایط برگزاری جسله‌های شور خانوادگی همراه نوجوانان آشنا می شوند. که البته با توجه به زمان و فعالیت شرکت کنندگان مطالب اضافی از جمله آموزش آشنایی با  اینترنت و تغدیه سالم برای نوجوانان نیز ارایه می گردد.

خلاقیت کاربردی

اجرا به صورت گروهی

 

هوش خلاق هم مانند سایر انواع هوش فراگرفتنی است. با آشنایی با تکنیک‌ها و روش‌های تفکر خلاق، ما ‌توانایی دیدن اندیشه ها و اشیا، از زاویه دید متفاوت را بدست می‌آوریم  وبا تکیه به ابتکار و نوآوری به ارایه راه‌حل هایی جدید می‌پردازیم. از یاد نبریم که تعداد ایده‌های ‌که مغز ما می‌تواند خلق کند از تعداد اتم های عالم هستی  بیشتر است.در این دوره ما با تعریف خلاقیت، تکنیک ها و رو شهای خلاقیت و کاربرد آنها آشنا می شویم.

 

مهارت یادگیری

اجرا به صورت گروهی، خصوصی
و مشاوره

 

موفقیت تحصیلی در شرایط زندگی امروزی نیاز به مهارت‌هایی از جمله هنر اندیشیدن، هنر برنامه ریزی ، هنر مطالعه،‌ هنر حل مساله، تقویت حواس و تفکر خلاق دارد. در حال حاضر این مهارت ها در سرتاسر عالم بعنوان  مهارت های یادگیری (Learning skills) به محصلان و دانشجویان آموزش داده می شود. ما نیز در این دوره با عناوین اصلی مهارت‌هاتی یادگیری آشنامی شویم که عبارتند از :

 مدیریت زمان با نگرش برنامه ریزی سیستماتیک ،

 تقویت حواس،

 خلاقیت،

 روشهای مطالعه ،

 آشنایی با مهارت کنترل اضطراب

در این دوره با موضوع‌هایی از جمله چشم انداز، ارزش ها، اهداف بلندمدت و کوتاه مدت، چک‌لیست، قوانین جهانی برنامه‌ریزی، روش‌های نوین تقویت‌حواس‌ پنچگانه، تعریف خلاقیت، خصوصیات فرد خلاق، موانع خلاقیت، روش‌های رشد خلاقیت، تکنیک‌های‌ خلاقیت ( نفشه ذهنی، باران فکری، استخوان ماهی و تصویر سازی ذهنی و…)‌، روش‌های علمی مطالعه از جمله روش PQRSTC وPQ4R،روش‌های یادداشت برداری، شرایط مطالعه مطلوب،سبک‌های یادگیری، عوامل مؤثر در یادگیری و روش‌های کنترل اضطراب آشنا می‌گردیم.

آشنایی با طب ابن سینایی  و اصول تغذیه سالم  

اجرا به صورت گروهی، خصوصیو مشاوره

در این جلسه‌ها شما با مفاهیم پایه و کاربردی طب ابن سینایی ، روش‌های استفاده از گیاهان دارویی و معرفی گیاهان دارویی و فواید آن‌ها و عوارض آن‌ها و همچنین اصول پایه تغذیه سالم آشنایی پیدا می‌کنید.  

 

مهارت‌های بعد از ازدواج

اجرا به صورت گروهی، خصوصی
و مشاوره

 

امروزه کسب دانش و مهارت های لازم برای رسیدن به نگرش های مناسب برای داشتن یک خانواده موفق غیر قابل انکار می باشد. به همین دلیل در این دوره با استفاده از منابع علمی معتبر موجود ، با هم مروری خواهیم داشت بر مهارت های لازم برای داشتن یک خانواده موفق. عناوینی از جمله :مشکل گشایی در خانواده، ارتباط مطلوب خانوادگی ،انضباط و سامان پذیری و مشورت خانوادگی.

طراحی نظم
( فنگ شویی مقدماتی)

اجرا به صورت گروهی، خصوصی
و مشاوره

خانه من نمای بیرونی چیزی است که در ذهنم می‌گذرد. پس خانه‌ام را به گونه‌ای می‌سازم که هر کس در آن قدم گذارد روح مهربانی و صفا را با تمام وجودش احساس نماید. خانه‌ام را به گونه‌ای می‌سازم که نور و زیبایی جلوه‌های همیشگی آن باشند. خانه ام را به گونه‌ای می‌سازم که خانه خوشبختی باشد. خانه‌ام را به گونه‌ای می‌سازم که هر روز برکت و روزی در آن افزون شود . حال خانه من آینه تلاش، اقبال و مسیر زندگی من است.طراحی نظم یا پاکسازی فضا با آموزش رهایی از انباشتگی های محیطی ، جسمی، ذهنی و عاطفی ما را دراین مسیر یاری می رساند.

 

 

مشاوره

 

 مشاوره خانوادگی، تحصیلی و قبل و بعد از ازدواج،

 

 

توجه ۱: حد اقل تعداد شرکت کنندگان برای شروع کلاس ها  5 نفر می باشد.

توجه ۲: برگزاری هر کدام کلاس های فوق به صورت خصوصی ( تک نفری ) امکان پذیر می باشد . که در آن صورت هزینه ها با توجه به شرایط متقاضی  و بیشتر از هزینه های مطرح شده می باشد.

توجه ۳: تمام کلاس های یک و نیم تا دو ساعته  ،در صورت تنظیم زمان متقاضیان ،می تواند به کارگاه های ۳ ساعته تبدیل شود.

توجه ۴: سیستم آموزشی در تمام کلاس های فوق به صورت مشارکتی و بحث ها و فعالیت های گروهی می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن ۶۲۸۸۴۷۲ ۰۷۱۱ یا همراه: ۰۹۳۵۵۳۴۷۷۸۰
تماس بگیرید یا به آدرس : [email protected] ایمیل بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید