مفادی از منشور تعهد شهروندی مردم شیراز

بنام پروردگار یگانه

شیراز شهر تلاش،امید و نشاط
مفادی از منشور تعهد شهروندی مردم شیراز

من به عنوان یک شهروند متعهد و با ایمان شیرازی برای ساختن شهری سالم تر و مترقی برای خود و آیندگان تلاش خواهم نمود و برهمین مبنی متعهد می شوم:

۱ – در سلام کردن به عنوان یک ارزش مهم دینی و فرهنگی پیشی گرفته و آن را به عنوان نشانه وقار و فروتنی ارج نهم.
۲ – به حقوق دیگران به عنوان بخشی از جامعه شهری احترام بگذارم و همواره خود را به جای دیگران قرار داده و آنچه را برای خود میخواهم برای دیگران نیز بخواهم.
۳ – از اموال عمومی مانند اتوبوس های شهری ،سطل های زباله و وسایل تفریحی در بوستان ها و … به عنوان سرمایه های شهروندان در حال و آینده نگهداری کنم.
۴ – در صورت امکان با کاشت یک نهال و یا گل به توسعه و بهبود فضای شهر خود کمک نموده و به سرسبزی بیش از پیش شهر شیراز بیافزاییم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تخریب از فضای سبز به عمل آوریم.
۵ – در حفظ پاکیزگی شهر خود کوشا باشیم و با نریختن زباله در پارکها و معابر عمومی آن را آلوده ننماییم.
۶ -به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و از امکاناتی همچون پل هوایی و خطوط عابر پیاده به عنوان ابزارهای تامین کننده امنیت استفاده بهینه نمایم.
۷ -در جهت کاهش ترافیک شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایم و تنها در محل ایستگاه های تعیین شده سوار وسایل نقلیه عمومی شوم.
۸ -با تکیه بر توانمندی های خود تمامی تلاش و کوششم را در ایجاد شادابی و نشاط در شهر خود بکار بگیرم و امید به آینده را سرلوحه خویش قرار دهم.
۹ -با تکریم و احترام به بزرگترها در جامعه ،الگویی برای آیندگان و فرزندان خود باشم و همواره تجربیات آن ها را پاس دارم.
۱۰ -به عنوان شهروند موثر و با مشارکت با دیگر شهروندان در تمامی عرصه ها ی مختلف نقشی پررنگ توام با مسئولیت پذیری را ایفا نمایم.
۱۱- به عنوان یک شهروند مسئول ،مطالب فوق را به خانواده و دیگر اعضا جامعه نشر و انتقال داده و به تمامی مفاد آن به صورت عملی پایبند
می باشم.

منبع:‌سایت شهرداری شیراز http://www.eshiraz.ir

دیدگاهتان را بنویسید