برنامه جدید سازمان ملل برای جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری

ایرن:سازمان ملل برنامه جدید خود را تحت عنوان «دهه‌ای برای تنوع زیستی» آغاز کرد تا از فقدان گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری و از دست رفتن اکوسیستم‌های حیاتی زمین، جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران و به نقل از ایسنا، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در مراسم افتتاح این برنامه، تاکید کرد: بشریت باید هماهنگ و سازگار با طبیعت زندگی کند و از ثروت‌های طبیعی خود به طور مناسب و صحیح، استفاده و حفاظت کند چون هم نسل فعلی و هم نسل آینده، مالکان این منابع و ثروت‌های طبیعی هستند.

دبیر کل سازمان ملل در این مراسم مسئولیت و مدیریت اجرایی این برنامه را بر عهده «کیو آکازاکا»، معاون دبیر کل مرکز ارتباطات و اطلاعات عمومی سازمان ملل در ژاپن گذاشت.

وی تصریح کرد: ‌اطمینان از دستیابی خانواده رو به رشد بشریت به توسعه پایدار، به حفظ از تنوع زیستی و خدمات و محصولات حیاتی آن بستگی دارد.

وی همچنین تاکید کرد: اگر چه فقرا اولین و مهمترین گروهی هستند که از فقدان تنوع زیستی متضرر می‌شوند اما تمامی جوامع بشری در قبال این پدیده ناگوار مسئول هستند و باید برای مقابله با این فقدان انبوه و جلوگیری از انقراض گونه‌ها، تلاش کنند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، آکازاکا نیز در بیانیه خود در این باره متذکر شد: اکوسیستم‌های پایدار قابلیت آن را دارند که ظرفیت اشتغال زایی را افزایش ‌دهند.

وی همچنین تاکید کرد: فعالیت‌های انسانی موجب شده است که گیاهان و حیوانات صدها یا هزاران بار سریعتر از روند طبیعی در معرض انقراض و نابودی قرار بگیرند.

»

دیدگاهتان را بنویسید