یک فعال مبارزه با ایدز شوید و پیش به سوی دنیای عاری از ایدز.

امروز اول دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی برابر با دهم آذرماه سال ۱۳۹۰ هجری خورشیدی سی امین سالگرد روزجهانی ایدز است.

ایدز تنها یک بیماری عفونی نیست. ایدز یک حرکت جهانی است برای کاهش نابرابری اجتماعی ، اقتصادی و جنسیتی. در طول سی سال گذشته میلیون ها نفر در دنیا به خاطر این بیماری از بین رفته اند. هزاران نفر در تلاش برای کاهش اثرات بیماری مبارزه کرده اند. موضوعات مربوط به توسعه ی انسانی در دستور کار فعالان ایدز قرار گرفته است. چشم انداز این حرکت توسط سازمان ملل متحد رفتن به نقطه صفر است. یعنی هیچ شخص جدیدی با ویروس اچ آی وی آلوده نشود. هیچ تبعیضی در گرفتن مراقبت های بهداشتی نباشد. و هیچ کسی به خاطر ابتلا به ایدز نمیرد. سازمان ملل متحد از همه ی ساکنان کره ی زمین می خواهد که به این حرکت جهانی بپوندند. شعار امسال روز جهانی ایدز این است :

یک فعال مبارزه با ایدز شوید و پیش به سوی دنیای عاری از ایدز.

حال چگونه می شود یک فعال ایدز شد.

۱- آموزش دهید. سعی کنید که این مشکل را به جامعه ی پیرامون خودتان معرفی کنید. راههای انتقال ویروس اچ آی وی، علایم مربوط به ابتلا به ویروس ، تفاوت اچ ای وی و ایدز و سایر نکات مربوط به این مشکل را با استفاده از منابع معتبر به سایرین معرفی کنید.

۲- صدایتان رابه گوش دیگران برسانید. با نوشتن در تارنماها، شبکه های اجتماعی ، گفتگو با رادیو وتلویزیون و سایر امکانات ارتباطی بلندگویی شوید برای رساندن صدای قربانیان ایدز به جامعه.

۳- به سازمانهای فعال در زمینه ی ایدز کمک مالی دهید.

۴- سازمانهای فعال در سطح جامعه را برای دریافت جایزه ی روبان قرمز معرفی کنید.

http://www.redribbonaward.org/

ایدز که زمانی یک بیماری کشنده بود امروز کنترل شده است. داروهایی وجود دارد که بیماری را کنترل می کند. هنوز هیچ واکسنی برای ایدز معرفی نشده است. هنوز پیشگیری بهترین راه کنترل ایدز است. مبتلایان به اچ آی وی و کسانی که در مرحله ایدز هستند می توانند به زندگی عادی ادامه دهند. غذا خوردن و کارکردن با کسی که مبتلا به ایدز است. بغل کردن کودک مبتلا به ایدز باعث انتقال بیماری نمی شود. کسی که ایدز دارد در حال مرگ نیست. با دریافت داروهای کنترل کننده می تواند زندگی کند.

ایدز حکم اعدام نیست. یک بیماری عفونی جدید است. قابل کنترل است و لی واکسن ندارد. یک روزی که چندان دور نیست این بیماری همچون سایر بیماری های عفونی در کنترل کامل بشر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید