22 توصیه‌‌ کاربردی برای جذب و مدیریت افراد داوطلب در سازمان‌های مردم نهاد

  • برای جذب، مدیریت و آموزش افراد داوطلب در سازمان خود یک مسئول داشته باشید.
  • سایت داشته باشید، آن را به‌روز کنید و قسمتی را برای پذیرفتن عضو به‌صورت آنلاین در آن قرار دهید.
  • چشم‌انداز، بیانیه مأموریت و اهداف سازمانتان را در سایتتان منتشر کنید.
  • پروژه‌هایتان را در سایت و به‌صورت گزارش مکتوب همراه با تصویر و ویدئو ارائه دهید.
  • یک بروشور برای معرفی کامل سازمانتان داشته باشید.
  • در همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت فعال داشته باشید.
  • فرم عضویت خود را دقیق، شفاف و کوتاه طراحی نمایید و از گرفتن اطلاعات غیرضروری خودداری نمایید.
  • در برگه عضویت خود فعالیت‌های داوطلبانه موردنظرتان را مشخص نمایید.
  • واژه مُدامز را به خاطر بسپارید! اهدافی که برای اعضا مشخص می‌شود باید مشخص، قابل‌دسترسی، قابل‌اندازه‌گیری، مرتبط و با زمان مناسب طراحی شوند.
  • اختیار عمل اعضا را در برنامه‌ریزی خود مشخص کنید.
  • سیستم‌هایی برای پیگیری و ارزیابی ساعات کاری افراد داوطلب و دیگر داده‏های مربوط به آن‎ها تهیه کنید.
  • نیروی داوطلب را مستمراً آموزش دهید.
  • در کارهای داوطلبانه فعالیت‌های داوطلبان را موردحمایت و تشویق قرار دهید . جشن گرفتن‌‌ها و تقدیر و تشکر‌های ساده بعد از اتمام یک فعالیت، به ماندگاری و توانمندی یک داوطلب در سازمان کمک بسیاری می‌نماید.
  • توسط ایمیل ، اس ام اس و راه های ارتباطی دیگر با اعضا داوطلب خود در تماس باشید.
  • در شبکه‌های مجازی فعال باشید.
  • ایمیل داشته باشید و مرتب آن را چک کنید.
  • برای سازمان خود یک کانال تلگرامی رسمی راه‌اندازی کنید.
  • برای ارتباط با نیروهای داوطلب خود گروهی را در تلگرام راه‌اندازی کرده مستمراً با آنان در تماس باشید.
  • مکان ثابتی برای حضور داوطلبان خود داشته باشید.
  • برای سازمان خود یک نشریه ماهانه داشته باشید.
  • در کارگاه‌های آموزشی مدیریت داوطلبان شرکت کنید.
  • از تجربه‌های انجمن‌های  موفقی همانند محک و رفتگران طبیعت در جذب و مدیریت  افراد داوطلب ایده بگیرید .

منابع:  سایت مدرسه پرتو ،  سایت یاری‌کده  و تجربه‌های شخصی

1$s نظر در مورد «2$s»

دیدگاهتان را بنویسید